kerana saya kah ayah DARAH TINGGI!

hurm...tajuk post kali ni mesti seperti menggambarkan aku sebagai anak durhaka akibat malas belajar dan menghabiskan duit ayahanda tersayang bukan?apa pendapatan anda??xmungkin la aku nk menderhakai hero aku kan..yang penting sebab resepi kali ni aku dah dpat tender dri Encik Hamzah..ce teka ce teka aku masak pa smpai ayah aku bimbang mennaikkan darah dia??tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

dah bersusah payah sebb tuh comot cm tuan dia yg enggan masuk gmbrhaaa...SHEPARD PIE in progress..(sila abaikan mini oven aku yg comot macam tuannya yg enngan masuk gmbr)...hahaha..ni la dinner kitorang pada hari kejadian..aku wat 3 ja sebab ckup la 6 orng makan.lain la ko nak menambahkan lelemak mesra di badan boleh la amek 3 mgkuk secara perseorangan..tapi masak sendiri..coba try
BAHAN2:
(disebabkan kelas memasak mak aku xguna sukatan..jadi aku men cmpak2 je)
daging/ayam cincang(nak lemak lebih buh dua2)
sayur2 campuran(yg ade 3 kaler tu)
bawang.
butter
lada hitam
cream of mushroom
cheese(masa nih jimat pkai cheese skeping2)
kentang secukupnya
susu cair

KENTANG PUTAR:
1.rebus kentang.toskan.panas2 lecek.masuk butter+lada hitam+susu cair(smpai rasa lemak2 gitu.

INTI:
1.tomis la bawang ngn butter smpai wange
2.masukkan dging tggu smpai masak
3.masukkan cream of mushroom 2- 3 sudu..bnyak2 kang adik aku marah.dia nk cicah roti
4.masukkan sayur2 bagai.tggu bgi kering skit..kita xnak ea meleleh2.so xlawa.

CARA2:
1.dalam bekas korang nk bkar tu..cm aku guna mgkuk aluminium tu kan..3 rm5 kot xsilap aku..ok..stat la tempek kentang lecek tuh disekeliling kawasan...kira cm border la.
2.masukkan inti smpai kembung.tutup atasnya dgn kentang lecek lagi.
3.taburkan cheese pada atas pie tu.(dalam kes aku xleh tabur maka aku pndai2 la nyusun cheese tuh bagi nmpak ala2 inggeris gitu-INGGERISKAH!!kahkahkah)
4.bakar pada 160 degree sampai cheese tu melt dan......................
TADAAA!!!

selepas hari kejadian aku dilarang ke dapur buat beberapa ketika sebab disyaki sengaja menaikkan berat badan ahli kuarga..kihkihkih....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment