kek kakak saya-CARROT CAKE WITH CHEESECREAM TOPPING

wahhh..ngada2 ja kan title kek tuh..memang la kek keret ada taruk chiskrim ataih tuh (mud kedah)..ok..ni saja la wat kek sempena kejayaan kakak saya akak naila..dah bernazar xkan xnak wat lak kan..kang xtenang jiwa suci ini..akak cakap kek keret sikret resepi sedap sgt maka aku cari solution untuk mendapatkan bigger size tanpa menyusahkan duit mak ayah nk membayaq sikret resepi plak..so aku pon posek2(xtaw bhasa standard apa) tenet jumpa la resepi mudah.mesra.manja Carrot Cake nih..cekidaud


BAHAN2
4 biji telur (asingkan kuning & putih)
1 1/2 cawan minyak mazolla
150g gula halus
150g gula perang
1 1/2 carrot cwn- parut
1 cawan kekacang (boleh guna almond,walnut,buah2an campuran..)

250g tpg gandum - ayak
1 1/2 sudu teh baking powder - ayak
1 sudu teh garam

CARA²:
1. pukul kuning telur, masukkan minyak, gula, carrot, kacang
2. setelah semua sebati masukkan tepung
3. akhir sekali masukkan putih telur yg dipukul hingga kembang

bakar 180c <>45m

ISING:
250g cream cheese (philapdelphia,tp aku gna cream of tartar..murah ckit)
120g butter
120g gula ising

- pukul kesemua bahan dan sapu atas kek tadi.
siappppppp
                                                anak dara mana xpndai potong kek
                                                 hamek kao..besar dari sikret resepi..ko ade??

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment